• Innowacja informatyczna

        • INNOWACJA PEDAGOGICZNA Z INFORMATYKI

          Autor innowacji: Anna Gregorowicz

          Tytuł innowacji: „Pikselki”

          Miejsce realizacji: Szkoła Podstawowa nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi im. A Mickiewicza w Zamościu

          Planowany termin realizacji: wrzesień 2017r. – czerwiec 2020r.

           

          WSTĘP

          Kształcenie dzieci w edukacji wczesnoszkolnej jest procesem ukierunkowanym na rozwój dziecka i realizację jego naturalnych potrzeb rozwojowych.

          Aktywności uczniów: zabawowa, zabawowo-zadaniowa i zadaniowa tworzą rozwojowe sytuacje edukacyjne spełniające poznawcze oczekiwania uczniów.

          Organizacja procesu uczenia się uczniów w klasach I – III opiera się na aktualnych podstawach naukowych i osiągnięciach współczesnej pedagogiki.

          Do zadań szkoły na etapie edukacji wczesnoszkolnej należą miedzy innymi:

          • organizacja zajęć dostosowanych do intelektualnych potrzeb i oczekiwań rozwojowych dzieci, wywołujących zaciekawienie, zdumienie i radość odkrywania wiedzy

          • zapewnienie dostępu do wartościowych źródeł informacji, nowoczesnych technologii,

          • wspieranie aktywności dziecka.

          Edukacja informatyczna wprowadza dzieci w świat pojęć: zbiory, rytmy, pytania, sekwencje, planowane działania, logiczny ciąg itd., wykorzystując do tego zabawy i gry interakcyjne, zabawy i gry planszowe, w tym strategiczne.

          Praca z komputerem, tabletem dotyczy wszelkich zadań i ćwiczeń wynikających z programu nauczania treści wszystkich edukacji.

           

          OPIS INNOWACJI

          Zajęcia z innowacji będą uzupełnieniem i poszerzeniem wiedzy z zakresu zajęć komputerowych.

          Opierać się będą na korelacji treści zajęć komputerowych z modułami kształcenia zintegrowanego.

          Innowacja zostanie wprowadzona od klasy I w roku szkolnym 2017/2018 i kontynuowana będzie w kolejnych latach do końca I etapu edukacyjnego.

          Odbywać się będzie w wymiarze jednej godziny tygodniowo, na zajęciach pozalekcyjnych w formie koła informatycznego z dobrowolnym udziałem dzieci.

          Zajęcia z innowacji prowadzone będą w pracowni komputerowej, raz w tygodniu, w grupach kilkuosobowych, w formie zabaw i praktycznego działania, z zastosowaniem programów komputerowych z włączeniem elementów robotyki.
           

          CELE:

          • Zainteresowanie uczniów klas I – III informatyką i programowaniem, uatrakcyjnienie nauczania,

          • Przygotowanie i wdrażanie uczniów do sprawnej i świadomej obsługi komputera i innych urządzeń, korzystania z różnych programów komputerowych,

          • Wdrażanie do wyszukiwania i korzystania z informacji,

          • Kształtowanie umiejętności bezpiecznego zachowania w sieci.

          • Wprowadzenie podstaw programowania w oparciu o gry edukacyjne oraz materiały dostępne w Internecie,

          • Zdobywanie umiejętności zastosowania komputera w nauce (do doskonalenia umiejętności czytania; pisania, liczenia), zabawie, realizacji własnych pomysłów i rozwijaniu zainteresowań, prezentacji pomysłów i efektów pracy,

          • Kształtowanie umiejętności logicznego, kreatywnego myślenia, wyobraźni, intuicji i wnioskowania. dostrzegania związków przyczynowo - skutkowych, umiejętności twórczego i kreatywnego rozwiązywania problemów,

          • Stworzenie uczniom możliwości odniesienia sukcesu m.in. poprzez samodzielne stworzenie działającego programu, gry, aplikacji, robota,

          • Umożliwienie wyrażania przez dziecko własnych myśli, przeżyć i uczuć, w formie plastycznej i literackiej z wykorzystaniem programów i technik komputerowych,

          • Wyrabianie wytrwałości i umiejętności pracy zespołowej.,

          • Wyrabianie i zwiększanie koncentracji uwagi, dokładności, wytrwałości.

           

          METODY:

          1. Metody podające (pogadanka; opowiadanie; opis; anegdota; objaśnienie lub wyjaśnienie);
          2. Metody problemowe (aktywizujące, gry dydaktyczne: burza mózgów);
          3. Metody programowane (z użyciem komputera; tabletu)
          4. Metody praktyczne (pokaz; ćwiczenia)

           

           

          NARZĘDZIA SPRZĘTOWE DO OPCJONALNEGO WYKORZYSTANIA :

           

          • Lego WeDo 2.0

          • Scratch Junior

          • Lightbot Hour

          • Kodable

          • Balti

           

          PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW:

           

          • Zwiększenie zainteresowania programowaniem/informatyką i twórczym korzystaniem z urządzeń cyfrowych.

          • Wyposażenie uczniów w umiejętności posługiwania się algorytmami nie tylko na lekcjach zajęć komputerowych/informatyki.  

          • Umiejętność logicznego myślenia i wnioskowania, wzrost kreatywności ucznia.

          • Umiejętność współpracy w grupie.

           

          Album foto

           

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza
      • 84 638 44 71
      • ul. Sienkiewicza 5 22-400 Zamość Poland
      • Administratorem jest Szkoła Podstawowa nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Zamościu (adres: ul. Sienkiewicza 5 22-400 Zamość; numer telefonu: 84 638 44 71). Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: adres e-mail – inspektor@cbi24.pl. Dane będą przetwarzane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zawarte w formularzu kontaktowym. Podstawą przetwarzania danych jest zgoda osoby, której dane dotyczą, udzielona poprzez wyraźne działanie potwierdzające (tj. przesłanie wiadomości). Pani/Pana dane będą przetwarzane nie dłużej, niż jest to konieczne do udzielenia odpowiedzi, a po tym czasie mogą być przetwarzane do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń. Dane są ujawniane wyłącznie osobom upoważnionym przez administratora. Podanie danych jest dobrowolne, niemniej konieczne do tego, żeby odpowiedzieć na pytanie. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody, przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  • Galeria zdjęć

      brak danych